26 stycznia 2014

Zaplanowanie rabat kwiatowych

Zeszłego lata już zdecydowałam, że w tym roku zrobię długą rabatę kwiatową pod płotem (druciana siatka), który odgradza nas od działkowiczów. Niekiedy mam dość wrzeszczących dzieci, patrzenia jak oddają mocz dosłownie pod naszym płotem (nie tylko dzieci) oraz zostawiania odkręconego kranu na całą noc przez działkowiczów. Nie żebym nie lubiła dzieci, wręcz przeciwnie.  Tylko jak wychodzę do ogródka to chciałabym spokoju. Poza tym moja ulica na ogół jest cicha, nie jeżdżą tu często samochody. Od dwóch lat próbuję nieco się ogrodzić sadzeniem bluszcza, ale to nie przynosi rezultatów. Zastanawialiśmy się nad wkopaniem paneli, ale mamy po środku działkowiczkę, którą bardzo lubimy. Trochę głupio byłoby się od niej ogrodzić, tym bardziej, że jest tu od początku budowy domu.
Pomyślałam o zasianiu chmielu, jest to pnącze, które potrafi obtoczyć cały płot. Tylko na wersja bardziej pasuje w tym miejscu.



Kolejną punktem przy planowaniu rabaty jest posadzenie bylin oraz kwiatów wieloletnich i jednorocznych. Wsparłam się tu postem, który napisała Kasia. Nie będę pokazywać dokładnego rozkładu siania i sadzenia roślin, bo w tym przypadku idę na żywioł (jak co roku).

Jesienią posadziłam już na rabacie tulipany, narcyze, hortensje, lilie, rozchodnik, serduszkę, lawendę, szafirki, bratki wieloletnie, goździki.

Planuję dosadzić:
  • malwy
  • łubin
  • czosnek ozdobny
  • ostróżkę
  • kocimiętkę
  • szałwię
  • wilczomiecz
  • cleome
  • nagietki
  • aksamitkę
  • tytoń
  • cynia
  • groszek pachnący
  • frezje
  • słonecznik
  • astry
Będzie kolorowo. I tak ma w końcu wyglądać mój ogród.

Mam jeszcze mniejszą rabatę, niestety w miejscu mało słonecznym. Od paru lat znajdują się tam tulipany, szafirki, rozchodnik, róża i 'coś'.
Chciałabym dosadzić tam jeszcze funkię, kosmatkę i fiołek wonny.


Pozostaje jeszcze rabata przed domem, ale do tego będzie osobny post. Dodatkowo muszę dopracować 'zaułek' w cieniu z krzewami i bylinami. Tu będzie zagwostka.


Ponadto, zostaje jeszcze dosadzenie roślin do rabaty, która ma powstać przy kompostowniku. Na razie są tam 4 rośliny, które rosną wraz z trawą. Na to trzeba też mieć pomysł i pieniądze. Dlatego najpierw zobaczę, jakie rośliny wpadną mi w ręce.

Dalsze plany w opracowaniu...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za zainteresowanie się moim blogiem ;)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia