środa, 26 kwietnia 2017

Moje ulubione blogi ogrodnicze


moje ulubione blogi ogrodnicze

Idąc za blogami lifestylowymi postanowiłam podzielić się z Wami czytanymi przeze mnie blogami. Pomimo, że istnieje taka lista po prawej stronie to i tak chciałabym wyróżnić blogi, które czytam chętniej, niż inne. To, co liczy się dla mnie najbardziej to ciekawy tekst, przejrzystość i wyraźne zdjęcia. Każdy blog z poniższej listy jest inny, jak osoba, która go prowadzi. Każdy zachwyca innym szczegółem i nie doszukujcie się tutaj żadnej kolejności.


Andrzej to osoba z pasją i gaduła :) Miałam okazję poznać go na 5SBO. Bardzo pozytywny człowiek, który prowadzi pozytywnego bloga. Ma świra na punkcie roślin zimozielonych i pogody :) Dzięki jego blogowi zdecydowanie rozpoznaję więcej roślin, bo szczegółowo je opisuje, bazując na swoim ogrodzie.




Joanna przykuła moją uwagę prowokującymi tekstami i swoją obsesją na temat permakultury. Potrafi wykorzystać każdą rzecz, która wylądowałaby na śmietniku, ratując przy tym usychające już roślinki. Często eksperymentuje, opisując szczegółowo wyniki. Tylko brać z niej przykład :)



Blog z fachową wiedzą ogrodniczą. Czyta się przyjemnie, a do tego każdy post wzbogacony jest w zdjęcia. Dowiedziałam się tu, m.in. co zrobić, aby kompost dojrzał szybciej, że istnieją pszczoły samotnice, jak uprawiać owoce i warzywa i wiele innych rad.




Ten blog poznałam niedawno, na Instagramie. Przyciągnął mnie naturalnością, ładnymi zdjęciami i konkretnym tekstem. Ogród cały czas jest na etapie tworzenia, jest zatem podobny do mojego. Lubię czytać w jaki sposób dany ogród powstawał, od czego właściciele zaczynali, to jest chyba to, co kusi czytelnika :)

Kolejna stronka odnaleziona dzięki Instagramowi. Przezabawny blog prowadzony przez szalonego ogrodnika. Znajdziesz tu również ciekawe przepisy kulinarne z domowych ostatków spożywczych i nie tylko :)




Blog przyciąga zdecydowanie treścią i częstotliwością pisania. Opowiada o troskach i radościach życia na wsi, bez zbędnego słodzenia.




Ogród Tamaryszka jest chyba znany prawie każdemu ogrodniczemu blogerowi. Obejrzysz tu cudowne kadry różnych zakątków ogrodu i przeczytasz historię ogrodów angielskich. Za każdym razem, gdy wchodzę na blog zastanawiam się, jak autorka stworzyła tak zachwycający ogród!


A jakie są Wasze ulubione blogi ogrodnicze?

Linki w komentarzach wskazane :)


 Chrabąszczyk:*

PS. Jeżeli ktoś miałby ochotę napisać u mnie post gościnny zgodny z tematyką bloga to zapraszam do kontaktu mailowego :)

19 komentarzy:

  1. Miło mi, że mój blog zalicza się do tych bardziej ulubionych. Ale masz rację, chyba każdy ma kilka takich blogów. Ja do niektórych zaglądam po kilka razy i nie przeszkadza mi, że jest cisza tematyczna :D Dziękuję za wyróżnienie :) Buziak.
    Ps. Skorzystam z twoich opisów i przyjrzę się dwóm zaprezentowanym ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kilka znam i lubie, a do kilku chetnie zajrze. Dzieki za polecenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Od razu przejrzałam Twoją listę blogów i jeden z nich (Zimozielony ogród) trafił do moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, ja Agatka i Tamaryszka też chętnie czytam:) Niepodlewam również. No i czytam ogródprzydomowy! A oprócz tego polecam blogleonardy.pl Również ciekawe artykuły i bardzo miła kobietka. Zapraszam też do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leonardę poznawałam osobiście na 5SBO, ale nie miałam okazji zajrzeć na jej blog. Dziękuję za podpowiedź :)

      Usuń
  5. Oooo, ależ wyróżnienie :-) Bardzo dziękuję :-) Jest mi niezmiernie miło :-) Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój ulubiony (i chyba bezkonkurencyjny) http://megimoher.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za wyróżnienie :) Już wcześniej widziałam, że mnie wyróżniłaś ale w telefonie nie mogę dodawać personalizowanych komentarzy ;) Jest mi niezmiernie miło ! Ciężka praca w tych naszych ogrodach więc wieczorem fajnie jest poczytać co słychać u innych ogrodników, o ich planach i doświadczeniach ! ps. ja mam wrażenie , że z każdym sezonem zaczynam od nowa więc u mnie "tworzenie" chyba nigdy się nie skończy hehee ;) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajna lista blogów, nie dziwię się, że to Twoje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj, bardzo podoba mi się Twój blog, jest naprawdę interesujący i typowo dotyczy tego co mnie aktualnie interesuje.
    Jestem aktualnie w trakcie remontu domu i zależy mi na tym aby doradził mi ktoś kto „siedzi” w tej tematyce.
    Na ten moment zajmuję planowaniem i kupnem wszystkiego do ogrodu, nie jest on jakiś bardzo duży ale chciałby go dobrze zagospodarować.
    Kwestia nad którą mocno się waham dotyczy mebli ogrodowych, początkowo chciałem zdecydować się na zwykłe plastikowe jednak po głębszej refeksji stwierdziłem, że po dwóch sezonach będę niezdatne do użytku i zniszczone. Więc postanowiłem kupić coś porządniejszego, i tak przeglądając różne strony natrafiłem na https://www.leroymerlin.pl/relaks-w-ogrodzie/meble-ogrodowe/zestawy-mebli-ogrodowych/zestaw-mebli-ogrodowych-monte-carlo-naterial,p419860,l209.html Co sądzisz? Czy będą one dobre?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Meble z technorattanu są wytrzymałe i dobrej jakości. Nie trzeba ich przemalowywać co rok. Tylko niestety nie są naturalne.
      Czy meble będą stać pod zadaszeniem? Mają dużą ilość poduszek i chowanie ich przed deszczem będzie na pewno pracochłonne i zajęłoby sporo miejsca. Zwróć uwagę czy poszewki na poduszki są zdejmowane. Ułatwiłoby to czyszczenie. Poza tym będąc w sklepie zwróć proszę uwagę czy z trwałego materiału jest wykonany daszek nad kanapą.
      Zastanów się na jakich aspektach Ci zależy i wybierz odpowiedni mebel dla siebie :)
      Leonarda z bloga "u Leonardy" posiada meble z takiego tworzywa (link znajduje się po prawej stronie, w mojej liście blogów).

      Usuń
    2. I faktycznie, meble plastikowe po jednym słonecznym sezonie bledną.

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie się moim blogiem ;)

INSTAGRAM