Ogród za grosze - Domowe gerberki z własnych plonów


domowe gerberki, ogród przydomowy, ogród za grosze

W końcu postanowiłam się do czegoś przyznać publicznie... Oczekujemy małego Pędraczka, który planowo ma dołączyć do naszej rodzinki już w listopadzie. Oczywiście, że świat powoli nam się przewraca, wydatki zmieniły swój kierunek, a pogodzenie ogrodu i moich możliwości nieco się utrudniło. Robię to, co mogę i to, co mi się chce, czyli nie za wiele :P

Ostatnio stwierdziłam, że czas zakasać rękawy i zrobić porządki z warzywnikiem. Na pierwszy rzut poszła cukinia, potem marchewka i buraki. I tak powstały domowe gerberki przygotowane przeze mnie i przez Teściową.


OGRÓD ZA GROSZE

Jak przygotowałyśmy domowe gerberki?


W jednej części słoików jest sama cukinia, w drugiej sama marchewka, a w trzeciej mieszanka obydwu tych warzyw. Dzięki takiej kompozycji smaków będę miała większą możliwość urozmaicania potraw.
Cukinię umyłam, obrałam, pokroiłam na większe kawałki i ponownie obmyłam. Całość wrzuciłam do szatkownicy, ale można też użyć tarki ręcznej bądź pokroić w kostkę. Następnie cukinię gotowałyśmy do miękkości z niewielkim dodatkiem soli i wody. Potem przełożyłyśmy do słoiczków i gotowałyśmy przez 15 minut od zagotowania wody.
Marchewka została przyrządzona podobnie, tylko każda z osobna była dodatkowo obskrobana z wierzchu i słoiki gotowały się 20 min od zagotowania wody.
Natomiast mix powstał z osobno gotowanych warzyw, ponieważ marchewka potrzebuje więcej czasu, aby zmięknąć.

Tak przygotowane domowe gerberki można dodać do zupki albo stworzyć na ich bazie danie mięsne lub deserki. Do marchewki wystarczy zetrzeć jabłuszko, ugnieść banana czy awokado. Koszt gotowego gerberka oscyluje od 3do 7zł za 80g. Nasze słoiczki są po koncentracie pomidorowym ważącym 200g. Zatem jest oszczędność :) I oczywiście wartość domowych przetworów wzrasta, bo są wykonane tylko i wyłącznie z warzyw uprawianych przez nas.
W trakcie sezonu będę korzystać oczywiście ze świeżo zebranych warzyw i owoców, a domowe gerberki są przeznaczone na dni, w których nie będę mogła pozwolić sobie na długie stanie w kuchni


domowe gerberki, ogród przydomowy, ogród za groszedomowe gerberki, ogród przydomowy, ogród za grosze



Oprócz wyżej wymienionych smaków Teściowa przerobiła również buraczki bez dodatku cukru czy octu, jedynie z małą ilością soli. Buraczki po umyciu i odkrojeniu twardych części, ugotowała, następnie obrała i starła na ręcznej tarce. Całość przełożyła do słoików i gotowała przez 15 minut.

Do buraczków dołączyła także marchewka skrojona w kostkę.

domowe gerberki, ogród przydomowy, ogród za grosze

Mam taką nieskromną nadzieję, że ten post się komuś przyda :D

Pozdrawiam

Chrabąszczyk


Copyright © 2016 Ogród przydomowy - blog ogrodniczy, uprawa warzyw , Blogger, Pozycjonowanie strony: VD.pl