Planowanie warzywnika 2015

Jak to ja, planuję zawczasu. Styczeń już. Nowe pomysły, postanowienia, zadania do wykonania. Zaczynam od zaplanowania warzywnika. Rozmiarów swoich w tym sezonie nie zmienia, jedynie doczeka nowych nasadzeń truskawek. Wszystkie warzywa dostosowałam do upodobań naszej rodziny i uprawy współrzędnej.
Szczaw, chrzan, jeżyny, poziomki i borówki amerykańskie mają już swoje stałe miejsca (widoczne na rysunku). Warzywa będę produkować sama z nasion, jak dotychczas. To, co mi nie wyjdzie zastąpię kupionymi na targowisku flancami.
Co roku, zanim cokolwiek zrobimy w warzywniku, opróżniamy kompostownik. Kompost rozgrabuję po całym warzywniku, a następnie wyznaczam ścieżki. Potem je udeptuję. Bardzo podoba mi się zastosowanie podkładów kolejowych, ale czytałam, że są zanieczyszczone i niebezpieczne dla zdrowia. Świetnym pomysłem są też same deski, cegły albo gruz. Będę miała mnóstwo innej roboty, więc pewnie nie zdążę zabrać się za porządne ścieżki w warzywniku.


planowanie warzywnika, ogród przydomowyZaczynacie już planowanie warzywnika?

Pozdrawiam w Nowym Roku :)


8 komentarzy:

  1. Ja też co roku planuję,styczeń już jest więc pora na planowanie ogrodu.Myślę też o roślinach jednorocznych żeby je ciekawie posadzić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Marzę już o warzywniku pełnym zieleniny. Nie mogę się już doczekać wiosny!
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, jak bogato! Może jeszcze poziomki? I moje odkrycie zeszłoroczne po Inspiracji od Kasi Bellingham: rabarbar!
    Serdeczności!
    m.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poziomki są pod jeżynami, a rabarbar jest w innej części ogrodu :)
      Chciałabym więcej warzyw, ale mam za mało miejsca. Może w przyszłym sezonie będziemy poszerzać warzywnik.

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. fajnie mieć swój warzywnik

    OdpowiedzUsuń

* PAMIĘTAJ, ZOSTAWIAJĄC KOMENTARZ, ZGADZASZ SIĘ NA PRZETWARZANIE SWOICH DANYCH OSOBOWYCH. *

Copyright © 2016 Ogród przydomowy - blog ogrodniczy, uprawa warzyw , Blogger, Pozycjonowanie strony: VD.pl